Voxhall
Voxhall løser udfordringer med kommunikation af bæredygtighedsinitiativer.

Tre kulturaktører i Aarhusregionen har arbejdet med bæredygtighed på hver sin måde. Her kan du få indblik i deres fælles indsigter, og gå i dybden med deres individuelle problemstillinger og løsningsforslag.
Bæredygtighed er nødvendigt at forholde sig til som kulturaktør. De voksende krav og forventninger fra gæster, sponsorer og offentlige myndigheder understreger dette. Men der er muligheder i at gentænke i selv i et grønnere lys - ej blot som led i en brandingstrategi, men også for at sikre sin egen udvikling som forretning. For mange kulturinstitutioner er bæredygtighed en kompleks og udfordrende opgave, derfor stiller i det følgene skarp på hvordan arbejde med bæredygtighed i forretningsudvikling kan se ud.
Projektet har drejet sig om tre kulturaktører, som hver især har forsøgt at gentænke bæredygtighed i deres udviklingsstrategi. De tre aktører er spillestedet Voxhall, Museum Jorn, og danseteatret Bora Bora. Hver især havde de forskellige udgangspunkter og følgeligt forskellige behov. De udgør derfor et nuanceret billede på hvordan forskellige tiltag kan se ud, alt efter eksisterende praksisser.
Voxhall stod med en kommunikationsudfordring angående greenwashing og greenhushing. De ønskede derfor at udforske hvordan de kunne kommunikerer bæredygtige tiltag på en troværdig og inspirerende måde.
Jorn havde et begrænset fokus på bæredygtighed i deres formidling. De ønskede derfor at undersøge hvordan de kunne etablere sig som platform for bæredygtighedstænkning.
Bora Bora ville undgå at bæredygtighedsemner i blot ’kommer og går’. Derfor ønskede de at undersøge hvordan deres praksis kunne bevirke et mere langsigtet perspektiv på bæredygtig udvikling.

Her kan du læse mere om andre cases.