
Voxhall
Voxhall løser udfordringer med kommunikation af bæredygtighedsinitiativer.
Voxhall har arbejdet med bæredygtighed gennem flere år, men oplevet en form for greenhushing – dvs. en tilbageholdenhed i kommunikationen af deres initiativer af frygt for at fremstå selvfede eller for at blive taget i inkonsekvenser (greenwashing).
Udfordring
Med forløbet ønskede Voxhall at udforske, hvordan de kan kommunikere deres bæredygtige tiltag på en troværdig og inspirerende måde over for gæster, så spillestedet både kan være forbillede og inspirator.
Løsning
Voxhall samarbejdede med konsulentfirmaet Hansen & Ersbøl og gennem workshops med relevante aktører udviklede de et inspirationsark for bæredygtig kommunikation, som efterfølgende blev brugt til at skabe Voxhalls egen kommunikationsstrategi.
- Dette er resulteret i kommunikation omkring bæredygtighed på deres website, mere synlig kommunikaiton på spillestedet.
- Projektet har dermed bidraget til at afklare, hvordan en tydelig bæredygtig profil kan styrke brandet – både nationalt og internationalt.
Konklusionen er også at kommunikation om bæredygtighed bare er svært! Men også at hvis man intet siger, kan man jo ikke vide noget. Det er en on-going process og nu har de et fundament og et produkt de kan teste på gæsterne og evt. indrage dem i feedback og den fremadrettede kommunikation.
Se Voxhalls arbejde med kommunikation af bæredygtighed på website samt arbejdet med ‘superhelte’: https://www.visitaarhus.dk/sites/visitaarhus.com/files/2025-09/B%C3%A6redygtighed%20p%C3%A5%20VoxHall%20-%20Hjemmesidetekst.pdf
![]()
