MOSAIK - small header logo
MOSAIK - content header 01

Turistens digitale rejse

Foto: MOSAIK

På baggrund af generel viden om turisternes generelle adfærd har VisitDenmark udarbejdet en model over turistens digitale rejse, som kan benyttes i forbindelse med markedsføring mod internationale markeder.

Turistens digitale rejse hænger uløseligt sammen med langt størstedelen af turisternes egentlige rejse – ikke bare under selve rejsen og turistens oplevelser, men også før og efter. Det er derfor en stor fordel for jeres kulturtilbud at have en opdateret, international tilstedeværelse på jeres digitale kanaler, og desuden indtænke digital markedsføring i jeres kommunikationsstrategi.

 

Den digitale brugerrejse

 

På baggrund af generel viden om turisternes generelle adfærd, har VisitDenmark udarbejdet nedenstående model baseret på OMDs ECO-system. Det er en generel model, men fungerer som en forståelsesramme for hvilke faser, turisten gennemgår i forbindelse med en rejse - fra de indledende overvejelser til turen er overstået.

Turistens Digitale Rejse

Foto:VisitDenmark & OMD

Chinese and Zoo panda
N/A

Læs mere om faserne i turistens digitale rejse

Læs mere om hver enkelt fase i turistens digitale rejse hos VisitDenmark.

Jeres digitale tilstedeværelse

 

Brug de sociale medier til at styrke jeres brand og jeres kernefortælling, og skab et digital tilhørsforhold til jeres kulturoplevelse. Udover fast redaktionelt indhold og besøgendes delinger kan de sociale medier desuden bruges til målrettet markedsføring.

Ud over at være til stede på de sociale medier kan det også anbefales, at I opretter og/eller opdaterer jeres side på Google My Business og TripAdvisor. Mange turister orienterer sig via Google (og Google Maps) og TripAdvisor i forbindelse med deres rejse.

Styrk jeres digitale tilstedevær og relationen til tidligere og potentielle besøgende ved at svare på brugernes anmeldelser på både de sociale medier, TripAdvisor og Google.

Læs også

MOSAIK - content header 02
Guide: Planlæg jeres indhold på sociale medier
MOSAIK - content header 02
Guide: Skab en god dialog med jeres følgere
MOSAIK - content header 02
Guide: Sådan arbejder I med udenlandske medier
MOSAIK - content header 02
Guide: Sådan går I fra strategi til indhold