Gå til indhold
Kulturkampagne

Indsatsområde - Kulturturisme

Foto: Daniel Rasmussen

I teamet for Kulturturisme er der fokus på at styrke hovedstaden som kulturdestination. Vi arbejder på at styrke den gensidige værdiskabelse mellem turisme og kultur for dermed at tiltrække flere turister til hovedstaden.

Kulturen er en af de væsentligste grunde til, at vi kan tiltrække gæster til vores storbyer, derfor arbejder teamet for Kulturturisme med at udvikle hovedstaden som en metropol, hvor kultur er kernen. Vi vil løfte hovedstadens kulturelle styrker med det formål at skabe nærværende kulturoplevelser, hvor kulturarv, livsstil og atmosfære kombineres og udvikles, hvor kulturoplevelser samler og sætter længerevarende aftryk hos både de lokale og besøgende. Vi arbejder med vores projekter for at styrke kulturen og dermed styrke kulturturismen. Det gør vi i et tæt samarbejde med forskellige kultur- og oplevelsesaktører, hvor vi fokuserer på forretningsudvikling, innovation og vidensdeling.

Kulturvision/strategi

Covid-19-pandemien har tydeliggjort værdiskabelsen mellem kultur og turisme, og skabt behovet for et styrket samarbejde om kulturturisme på tværs af sektorer og organisationer. 

Du kan læse mere om kulturvisionen/strategien nedenfor:

Kontakt

Vil du vide mere?

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Signe Krarup Hansen SKR
Senior Projektleder

Senior Manager - Culture

skr@woco.dk

Mobil:+45 23 24 23 51

Marie Munk
Senior Projektleder

Senior Manager - Business Development

mmu@woco.dk

Mobil:+45 23 38 30 69

Get Social: