Wonderful Copenhagen
MØ

Kunstmuseum Brandts

Salg af oplevelses-kit til nye målgrupper

Kunstmuseum Brandts er centralt placeret i Odense centrum og er blandt Nordens førende kunstmuseer på området fotokunst. Som følge af COVID-19 er Kunstmuseum Brandts inspireret til at skabe muligheder for at tiltrække nye målgrupper, heriblandt familier med børn og teenagere, således de får en øget indtjening efter genåbnings af museet.

I Kickstart Kulturturismen ønsker Kunstmuseum Brandts at arbejde med et format der indeholder et ”oplevelses-kit”, som er et tilkøb til billetten, og som både understøtter forberedelse før besøget, aktiviteter under besøget og aktiviteter efter besøget. Dermed ønsker Kunstmuseum Brandts at tiltrække gæster med en mere håndholdt og oplevelsesfokuseret tilgang.

Kunstmuseum Brandts er nu i en proces, hvor de overvejer tidsforbruget for gæsterne, som køber dette ”oplevelses-kit”, samt undersøgelse af hvad der kan øge gæsternes betalingsvillighed for dette produkt. Yderligere vil Kunstmuseum Brandts undersøge mulighederne for forskellige kits, således det tilpasses flere målgrupper, og en samtidig overvejelse af hvad disse ”oplevelses-kits” konkret skal indeholde.

Klik her for at læse om de 16 andre kultur-test-labs og deres løsningsideer.