MeetDenmark logo
Aarhus meeting Greater Copenhagen

Gør bæredygtighed til god forretning

Foto: Kim Wyon

Bæredygtighed handler ikke kun om ansvar. Det handler også om konkurrencekraft. Erfaringerne er klare: Grønne løsninger kan give nye kunder, spare ressourcer og styrke jeres position i markedet.

Derfor er det en god investering


MeetDenmarks analyser og virksomhedscases viser, at bæredygtige tiltag kan skabe forretningsværdi på flere niveauer:

- Kundetilfredshed: Flere deltagere og mødekøbere forventer, at bæredygtighed er tænkt ind. 76 % stiller krav.


- Omkostningsreduktion: Grønnere rengøring, reduceret madspild og energibesparelser sparer penge.
Læs mere om Mad & drikke samt Bygning & Energi.


- Adgang til nye kunder: Mange større virksomheder kræver ESG-dokumentation og certificeringer.
Læs mere om Klimaregnskab & ESG samt Miljømærker og certificeringer.


- Medarbejderfastholdelse: Tydelige værdier og social ansvarlighed gør jer til en mere attraktiv arbejdsplads.
Læs mere om Social ansvarlighed.


Tre veje til forretningsværdi


1. Vis jeres ambitioner
Transparens skaber tillid og differentierer jer fra konkurrenterne. 
Brug jeres bæredygtighedsindsats i jeres kommunikation og tilbud.
Læs mere om Klar kommunikation.

2. Inddrag medarbejderne
Mange af de største forbedringer sker i driften. Brug værktøjer som medarbejderhåndbogen og Code of Conduct til at forankre bæredygtighed i hele organisationen. 
Læs mere om Social ansvarlighed.

3. Gør data til en del af jeres styring
Brug klimaregnskaber og ESG-mål til at prioritere, dokumentere og vise resultater.
Læs mere om Klimaregnskab & ESG.
 

Bæredygtighed kan og skal være en integreret del af jeres forretningsstrategi.
Det er ikke kun en nødvendighed. Det er en mulighed for at skabe værdi, der holder.

Lene Midtgaard LMI
For mere information kontakt

Senior Manager – MeetDenmark

lmi@woco.dk