Norrlyst

Norrlyst-gruppen melder sig ind i Meetingplace

Foto: Norrlyst

Den københavnske restaurant-koncern, Norrlyst har netop meldt sig ind i Meetingplace. Norrlyst udsprang af lysten til at forny den københavnske smørrebrødsscene, og i dag tæller gruppen seks restauranter og en syvende på vej.

Vi har talt med kædens direktør, Bjarke Just Nielsen, om virksomhedens planer, og hvorfor de har valgt at melde sig ind i Meetingplace.

Q: Kan du fortælle kort om jeres virksomhed?

”Norrlyst er en forholdsvis ny samling af restauranter, strategisk placeret i hjertet af København.  Vores første restaurant af samme navn blev hurtigt bemærket af bl.a. Michelinguiden, der tildelte den deres prestigefyldte Bib Gourmand-anerkendelse. En anerkendelse, vi har den dag i dag.

Vi blev kraftig udfordret af pandemien, som fik os til at tænke i alternative baner.  Som et tæt sammenspillet hold nægtede vi at skille os af med vores kolleger, og vi besluttede os for at åbne en delikatesseforretning med fortryllende gourmet-specialiteter som pølser, pestoer, oste og brød. Denne nyskabelse gjorde det muligt for os at bevare samtlige medarbejdere igennem hele krisen, indtil normal drift kunne genoptages.

Efter krisen blev Norrlyst modtaget med enorm interesse, og inden længe åbnede vi vores anden restaurant, THEO, der ligeledes blev omfavnet af gæster fra nær og fjern. Michelinguiden fandt også vej hertil og anerkendte vores indsats med en nævnelse.

Nogle måneder senere vandt vi udbuddet om en enestående beliggenhed ved Sankt Jørgens Sø med Planetariet som nærmeste nabo. Her åbnede vi Gemini, der blev rigtig godt modtaget af både gæster og madanmeldere. Efter Gemini åbnede vi Odette efterfulgt af vores franske bistro, der adskiller sig ved at være dybt forankret i franske traditioner med et bredt a la carte-menu og “mad man kan forstå”.

Sådan fortsætter vores rejse med Norrlyst-Koncernen, hvor vi hele tiden søger at overraske, begejstre og skabe mindeværdige spiseoplevelser i hjertet af København.”

Q: I åbner snart restaurant i Operaparken. Kan du fortælle lidt mere om dette projekt?

”Projektet i Operaparken repræsenterer en stor milepæl for vores virksomhed. Vi nærer en dyb begejstring for det imponerende potentiale, som området tilbyder, og ser frem til at omsætte vores visioner til virkelighed på denne store og inspirerende ø. Vi er udvalgt som forpagter af en ø på 21.000 kvm. Som kommende forpagtere af den betydelige restaurant, der kan rumme en imponerende mængde gæster, er vores ambition at skabe en unik destination. Med en tilhørende 21.000 kvadratmeter stor park, formet af syv individuelle haver med forskellige tematikker, ønsker vi at levere enestående oplevelser. Disse haver, inklusive en japansk kirsebærhave, en dansk birkelund og en amerikansk Redwood-oase, tilføjer en ekstraordinær dimension til vores koncept.

Vores mål strækker sig ud over blot at udvide vores virksomhed. Vi ønsker at transformere vores koncern til en facilitator af storslåede begivenheder, der hidtil har manglet den perfekte ramme. Operaparken, beliggende i hjertet af København, byder på en unik kombination af spektakulær arkitektur og uovertruffen naturskønhed. Dette giver os mulighed for at huse imponerende arrangementer, såsom storslåede receptioner, internationale kongresser og uforglemmelige bryllupper.”

Q: Hvorfor har I valgt at melde jer ind i Meetingplace, og hvordan synes du, at jeres restauranter passer ind i en mødesammenhæng?

”Vi har valgt at blive en del af Meetingplace, da vi ser denne platform som en ideel mulighed for at opbygge et omfattende netværk på tværs af forskellige aktører i vores branche. Vi betragter ikke andre restauranter, hoteller eller venue-besiddere som konkurrenter, men snarere som potentielle samarbejdspartnere. Vores mål er at etablere dybdegående relationer, hvor fokus er på at skabe win-win situationer for alle involverede parter.

Meetingplace udgør en yderst attraktiv platform, især når det kommer til store forsamlinger, kongresser og receptionsarrangementer, og med åbningen af Operaparken får vi mulighed for at rumme et betydeligt antal gæster.

Derudover vil vores forskelligartede række af restauranter give os evnen til at imødekomme behovene hos både mindre og større selskaber, i det vi kan rumme alt fra intime møder under fire øjne til større begivenheder med op til 2000 gæster. Dette diversificerede tilbud giver os mulighed for at appellere til en bred vifte af arrangementer og sikre, at vi er den foretrukne destination uanset størrelsen på begivenheden.”

Q: Hvad ser I af mulige samarbejder med andre Meetingplace-medlemmer?

”Norrlyst-Koncernen arbejder allerede i dag sammen med mange andre nuværende medlemmer på kryds og tværs, og vi ser et samarbejdspotentiale medalle, der opererer i Københavnsområdet i både stor og lille skala.”

Læs mere om Norrlyst her.