RESULTATER
Det digitale tilbud fra SMK blev en pakkeløsning bestående af en live-intro til den daværende særudstilling og en digital akvarelworkshop, hvor alle deltagere fik tilsendt alle materialer i et ”krea-kit” på forhånd.
Med hjælp fra en prissætningskonsulent, fik museet udviklet et værktøj til at prissætte deres digitale oplevelse. Prissætningsværktøjet vil museet fremadrettet implementere i deres forretning.
Tilbagemeldingerne på den udsolgte akvarel-workshop var meget positive. 71 % af deltagerne oplevede den digitale workshop som et godt alternativ til museets fysiske tilbud. Flere deltagere foretrak ligefrem den digitale workshop, da den gav mulighed for at følge med helt tæt på underviserens lærred under hele forløbet.
SMK oplever stor efterspørgsel og interesse i digitale produkter og ser gode forretningsmuligheder på området fremadrettet. På nuværende tidspunkt er det dog en ressourcekrævende proces, som museet vil forsøge at effektivisere.
Ved spørgsmål til projektet, eller andre aktiviteter vedrørende kulturturisme, send en mail til kultur@woco.dk.
Klik her for at læse om de 16 andre kultur-test-labs og deres løsningsideer.