UDFORDRINGEN
Som en konsekvens af corona-restriktioner var det ikke muligt for Odense Aafart at fylde deres turbåde. Kun få gæster kunne komme med ombord ad gangen, og med Aafartens daværende produkter og tilbud blev deres indtjening ikke høj nok.
For at løse udfordringen ønskede Aafarten at tiltrække gæster udenfor højsæsonen og dermed sprede gæsterne ud på en større del af året. Et andet ønske fra Odense Aafart var at tage det omkringliggende område i brug, så gæster ikke skulle sidde tæt i bådene lige så længe ad gangen.
RESULTATER
Odense Aafart har med deres nye mysterieoplevelse skabt et attraktivt produkt, der egner sig godt til teambuilding. Produktet har særligt solgt godt til virksomheder – endda markant bedre end forventet.
Ved lanceringen af den nye oplevelse havde Odense Aafart en målsætning på at få 20 bookinger i alt ind resten af året. Allerede i sommerferien var der booket 40 ture bare til virksomheder.
Aafartens har med deres Mystery Tour desuden skabt et skalerbart produkt, som kan have både 2 eller 100 gæster med på turen. Omkostninger kan derfor skaleres efter behov.
Tilbagemeldingerne om mysterieturen har været meget positive. Gæsterne oplever et gennemført koncept med en gennemarbejdet og medrivende historie.
Den store interesse og positive feedback fra deltagere har medført at Aafarten fremadrettet vil målrette oplevelsen til virksomheder og teambuilding.
Odense Aafart fortsætter som Kultur-Test-Lab i 2022, hvor de videreudvikler på deres værditilbud.