Gå til indhold
Louisiana

Louisiana Museum of Modern Art

Foto: Daniel Rasmussen

Kampagne på baggrund af kendskabs- og markedsanalyse målrettet et ungt, sydsvensk publikum.

Louisiana er et Danmarks førende kunstmuseer for moderne kunst. Museet har med sin placering ud til Øresund allerede opførelsen i 1958 oplevet et Sydsvensk tilhørsforhold og haft en stor svensk målgruppe.

I forbindelse med COVID-19 er det dog blevet tydeligt for museet, at det før loyale, svenske publikum er forsvindende blandt deres besøgende og klubmedlemmer.

 

Udfordringen

Louisiana oplevede at coronakrisen blotlagde et faldende svensk besøgstal såvel som antallet af svenske medlemmer i museets medlemsklub.

I forbindelse med Kickstart Kulturturismen ønsker Louisiana at tilegne sig mere viden om det sydsvenske marked og på baggrund heraf ligge en plan for at genskabe den tætte forbindelse med deres svenske publikum.

Museet oplever særligt, at det er den unge, sydsvenske målgruppe, der ikke har et tilhørsforhold til museum, som tidligere har eksisteret på tværs af generationer.

 

Udviklingsproces

Louisiana vil foretage en generel markedsundersøgelse, der afdækker målgrupper, kendskabsgrad og potentiale blandt det sydsvenske publikum. Denne viden skal bidrage til en konkret handlingsplan for hvordan de genetablerer det tætte forhold til de svenske gæster og tiltrækker nye, yngre målgrupper fra Sydsverige.

Målet med handlingsplanen er også at komme i kontakt med potentielle medlemmer af museumsklubben, særligt de unge svenskere.  

 

Ved spørgsmål til projektet, eller andre aktiviteter vedrørende kulturturisme, send en mail til kultur@woco.dk.

Læs mere om Kickstart Kulturturismen

Kickstart Kulturturismen
Kickstart Kulturturismen
testlabs
KULTUR-TEST-LABS
Gangbro på SMK med turister
Rapporter om kulturgæsten
M/S Museet for Søfart
Afholdte webinarer

Get Social: