
Værdifuldt og relevant indhold er stadig meget vigtig, men hvad der i endnu højere grad er relevant, er konteksten, som indholdet bliver bragt i. I en post-corona-kontekst er der en lang række nye faktorer, der har indflydelse på værdien af dit indhold.
Efter at Bill Gates i 1996 erklærede, at ’content is king’ er udtrykket sidenhen blevet et mantra for hele kommunikations- og markedsføringsbranchen. Underforstået: Godt, værdifuldt indhold er med til at skabe resultater og brand-awareness for din virksomhed.
Værdifuldt og relevant indhold er stadig meget vigtig, men hvad der i endnu højere grad er relevant, er konteksten, som indholdet bliver bragt i. Derfor er det i dag mere retvisende at fastslå, at ’context is king’ – at konteksten er kongen.
Der er mange ydre faktorer, som har indflydelse på, i hvilket omfang indhold anses som værdifuldt af modtagerne. Det er sjældent, at indhold opfattes som værende værdifuldt af alle og enhver. Særligt kontekst har stor betydning for, hvorvidt indhold bliver opfattet som brugbart og værdiskabende af størstedelen af modtagerne.
Tre træk der typisk kendetegner værdifuldt, kontekstuelt indhold: