Cykelslangen

Wonderful Copenhagen indleder samarbejde med &Co. om ny kreativ kampagnefortælling om hovedstaden

18.1.2021
Foto: martin Heilberg

Bureauet, der bl.a. er kendt for sit prisvindende arbejde for TV2, SAS og momondo, starter nu også samarbejde med hovedstadens turismeorganisation, Wonderful Copenhagen. &Co. har fået opgaven med at udvikle ny kreativ fortælling om hovedstaden som rejsedestination.

Opgaven rummer både koncept og indhold til Wonderful Copenhagens nye marketingkampagne målrettet danskerne. Et marked, som har fået ny og stor betydning for hovedstadens turisme, i takt med at Corona-krisens grænselukninger midlertidigt har sat de internationale kampagner i bero.

”Vi er virkelig glade for at indgå dette her samarbejde med Wonderful Copenhagen. For det første fordi det er vigtigt, at vi bruger kreativ tænkning til at se, hvordan vi kan være med til at støtte op om de erhverv i hovedstaden, der er ramt så hårdt af Corona. Og for det andet fordi, det er en kommunikationsfaglig super interessant opgave,” siger Mikael Jørgensen, CEO for &Co. og NoA i Danmark.

Kampagnen skal tage udgangspunkt i Københavns DNA og skabe en ny fortælling om hovedstaden, som på tværs af landet skal tappe ind i stoltheden over vores hovedstad og skabe lyst til at besøge København.

Den nye fortælling om hovedstaden vil blive gennemgående i Wonderful Copenhagens nationale markedsføring fra 2021, og grundelementerne og erfaringerne skal der kunne bygges videre på i internationale kampagner, i takt med, at grænsesituationen gør det muligt.

”Vi glæder os til at sætte den nye kampagne i gang på det danske marked, som har fået ny stor strategisk betydning for os, i takt med coronakrisens lukning af de internationale markeder, vi normalt markedsfører hovedstaden på. Med &Co.-kampagnen får vi et stærkt koncept, som vi løbende involverer vores partnere i undervejs i processen, så kampagnen får et bredt ejerskab blandt turismeaktørerne i hovedstaden,” siger Tine Kastrup-Misir, kommunikations- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen.

Kampagnen koordineres med VisitDenmark og turismeaktørerne i hovedstaden og forventes at være klar i første kvartal 2021.