Ny stor kampagne: Humor og kærlighed skal få flere danskere til at holde ferie i hovedstaden
Med et glimt i øjet adresserer Wonderful Copenhagens nye kampagne fordomme om københavnerne og byen og inviterer danskerne til at opleve hovedstaden og københavnerkærlighed. Kampagnen er målrettet Vestdanmark og kører hen over sommeren.
Flere jyder og fynboer skal besøge deres hovedstad hen over den forestående sommer – og få en portion københavner-kærlighed. Det er budskabet i ny, stor kampagne, som Wonderful Copenhagen netop har lanceret.
Målgruppen er Vestdanmark, og kampagnevideoen tager udgangspunkt i en undersøgelse, som viser, hvordan jyder og københavnere opfatter hinanden. Med humor og glimt i øjet er kampagnen bygget op omkring fordomme om københavnerne. Eksempelvis, at jyderne ikke synes, københavnerne er hyggelige, men til gengæld ’fremme i skoene’, og derfor inviterer kampagnen vestdanskerne til hovedstaden til en omgang københavner-kærlighed, som går igen i kampagnen.
Kampagnen adresserer også generelle fordomme om, at byen larmer og ikke er børnevenlig, eller at man allerede har set det hele, som modbevises med en række eksempler på oplevelser, som viser, at hovedstaden både er storby og stille oaser, både for voksne og børn, og at man godt kan tro om igen, hvis man tror, man allerede har oplevet alt i den danske hovedstad.
Kampagnen er en del af genopretningsplanen Comeback Copenhagen, som Wonderful Copenhagen lancerede sammen med Erhvervsministeriet og Københavns Kommune i februar. Her er et væsentligt element en ekstraordinær markedsføringsindsats i 2021 – både i forhold til danske og internationale gæster, efterhånden som markederne åbner igen.
”Hovedstadens turisme er hårdt ramt af fraværet af internationale gæster, så danske gæster spiller en stor rolle for hovedstaden. I foråret lagde vi ud med kampagner målrettet de lokale i hovedstaden og resten af Sjælland. Og nu rammer vi også Vestdanmark med den nye kampagne, som vi både kører kommercielt på digitale platforme og samtidig gennem webinars hjælper hovedstadens aktører til at tage del i via deres egne platforme og indsatser,” siger Tine Kastrup-Misir, kommunikations- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen
Udviklingen af den nye kampagne er blevet til i tæt og løbende sparring med en række aktører fra hovedstadens turisme.
”Det er rigtig vigtigt med denne indsats i forhold til det nationale marked, og vi har være i dialog med Wonderful Copenhagen undervejs i processen. Nu glæder vi os til selv at tappe ind i kampagnen og bruge den i vores egen indsats, så vi kan få endnu flere danske gæster hen over sommeren,” siger Birthe Becker, CCO, Arp-Hansen Hotel Group.
Kampagnen skal, indtil videre, køre hele sommeren over – både på Facebook, YouTube, TV 2 Play og Discovery Digital.
Kampagnen er udviklet i samarbejde mellem bureauet &Co. og Wonderful Copenhagen, som eksekverer kampagnen, der er koblet til VisitDenmarks nationale kampagneindsats.
Læs mere om kampagnen her: