Copenhagen Half Marathon

København byder løbere velkommen til CPH Half

1.9.2021
Foto: Pierre Mangez

En lang række hoteller, restauranter og kulturattraktioner deltager i Spartas og Wonderful Copenhagens partnerprogram, der lader aktører tappe ind i eventen og byder løbere velkommen med én fælles fortælling, der forbinder byen og halvmaraton.

Når startskuddet lyder den 19. september og de op mod 20.000 løbere begiver sig ud gennem hovedstadens gader bliver det på trods af COVID-19 med omkring 30 procent udenlandske deltagere. Derfor er det ekstra glædeligt, at en lang række aktører fra branchen har valgt at deltage i Wonderful Copenhagens og CPH Halfs fælles partnerprogram under overskriften Have the Half of Copenhagen.  

Partnerne aktiverer temaet Have the Half of Copenhagen med plakater, flyers og content til SoMe og er på den måde med til at skabe stemning omkring CPH Half og byde de mange løbere velkommen og gøre deres ophold og eventoplevelse endnu bedre. Samtidigt er samarbejdet en mulighed for, at de deltagende partnere kan tappe ind i eventen og blive en del af det liv der er i byen og få adgang til de mange deltagere og medrejsende, der besøger København i forbindelse med CPH Half.

De deltagende partnere, der bidrager til at få eventfortællingen længere ud, modtager materialer med Have the Half of Copenhagen fortællingen og bliver eksponeret på CPH Halfs interaktive rutekort, ligesom flere af dem benytter muligheden til at give rabatter til løberne.

Cph half

Foto:Wonderful Copenhagen

Partnerskabet bygger videre på en større kampagne Wonderful Copenhagen har kørt op til eventen med fokus på at få deltagere til CPH Half fra Sydsverige, Nordtyskland og dele af Norge, ligeledes med afsæt invitation Have the Half of Copenhagen.

På denne måde bliver der skabt en rød tråd i kommunikationen til deltagerne, der først møder temaet i markedsføring, siden i Spartas materiale om CPH Half og endeligt ude på ruten og hos de deltagende partnere.

Alle byens partnere er velkommen til at tappe ind i CPH Half og kan hente materiale i vores mediebank.

For at tiltrække internationale løbere og bruge CPH Half som rejsemotivation, har Wonderful Copenhagen blandt andet kørt denne film på nærmarkeder.

Gruppen af citypartners