OTT

Hovedstadens online travel training vinder international pris

30.3.2021
Foto: Wonderful Copenhagen

På trods af rejserestriktioner oplever Wonderful Copenhagens e-lærings platform til det indiske marked stor popularitet og har netop vundet international pris for bedste online travel training rettet mod et oversøisk marked.

Corona-krisen har gennem et år holdt de fleste fly på jorden, og rejseagenter og turudbydere har ikke kunne sælge rejser, men i stedet udnyttet tiden til at lære om nye destinationer på de forskellige destinationers e-læringsplatforme.

Wonderful Copenhagens skræddersyede løsning til det indiske marked har klaret sig så godt, at platformen netop har vundet prisen som "Most popular international course 2020" ved den britiske OTT POP AWARDS 2021 for e-læringsplatforme rettet mod oversøiske markeder.

OTT er en platform til e-læring, hvor destinationer, hoteller, turistattraktioner mm. underviser rejseagenter og turoperatører i at sælge deres produkt. OTT oplyser, at der pga. Corana-krisen har været rekordmange brugere på de forskellige platforme og Wonderful Copenhagen vandt i et felt af 60 destinationer.

Valget af Wonderful Copenhagens OTT løsning hænger sammen med, at den med 53.179 minutter er den mest benyttede, ligesom den bliver flittigt genbesøgt af rejseagenterne, der har integreret den i deres dagligdag.

Wonderful Copenhagens har gennem mange år bearbejdet det indiske marked og disse erfaringer har indgået i den ruteudviklingsindsats, der resulterede i den strategisk vigtige rute mellem København og Delhi, der blev åbnet i 2017. En central indsats var at dygtiggøre de lokale rejseagenter, turoperatører og salgspersonale til at sælge rejser til København. De mange erfaringer fra dette arbejde, er blevet brugt til at skræddersy en OTT til det indiske marked.

Det skræddersyede produkt og en meget dedikeret indsats fra vores partner i Indien, Mohit Bartra og Scandinavian Tourism Board har været afgørende for at rejseagenter og operatører i 2020 brugte 53.179 minutter på at blive bedre til at sælge København gennem vores værktøj.

Foruden København og Danmark bruger 60 destinationer platformen OTT, heriblandt populære destinationer som Singapore, Østrig, Ægypten, Canada m.fl.

https://www.onlinetraveltraining.com/uk/about-ott/ott-pop-award/