Drivhuse restaurant

Copenhagen is ready

8/18/2020
Foto: Daniel Rasmussen

Ny stor kampagne skal kickstarte mødebranchen i København.

Når verden rammes af forsamlingsforbud og lukkede grænser, rammer det turismen som en hammer, ikke mindst møde og incentivebranchen, som er en vigtig del af hovedstadens turisme. Derfor skyder Wonderful Copenhagen, i samarbejde med Meetingplace-netværket, nu en ny ambitiøs kampagne i gang. Kampagnen, der har et millionbudget i ryggen, skal få mødeplanlæggere på de vigtigste markeder til at rette fokus mod København som et trygt sted at afholde møder og incentiverejser.

Kampagnen hedder Copenhagen is ready og fremhæver København som business eventsdestination med mange af de velkendte styrkepositioner, men nu i lyset af coronakrisens nye krav om tryghed og sikkerhedsforanstaltninger.

Copenhagen is ready, der er én af Wonderful Copenhagens mange kickstart-indsatser, vil i første omgang køre i Sverige, Tyskland og Danmark. I takt med at situationen på de enkelte markeder tillader det, skal kampagnen også køre i UK og Norge, Holland, Belgien og Frankrig. Og, længere fremme, også i USA, hvor kampagnen skal holde København top of mind hos mødeplanlæggerne, til situationen igen åbner for erhvervsturismen fra det nordamerikanske marked.

”Branchen er virkelig hårdt presset, så det er afgørende at få fortalt kunderne derude, at København er klar til at tage imod dem. Det bliver naturligvis en balancegang mellem de muligheder og begrænsninger, corona-situationen giver. Derfor lægger vi ud der, hvor situationen aktuelt tillader det, også går vi frem skridt for skridt i forhold til de øvrige markeder,” siger Kit Lykketoft, direktør for erhvervsturisme og events i Wonderful Copenhagen.Copenhagen is ready kører nu og resten af året og skal ramme mødeplanlæggere effektivt med budskabet om, at København er klar til at tage imod møder og incentives på tryg vis.

Copenhagen is ready - kampagnesiden

Foto: HORESTA

Kampagnen vil nå målgruppen gennem targeteret indhold – både video og annoncer – på LinkedIn, og gennem artikler, advertorials og annoncering i udvalgte fagmedier og gennem direct mails og nyhedsbreve. Kampagnen bliver fulgt op med salgsevents i Stockholm, Hamborg, Oslo og London. Og derudover kan kampagnen indgå i de enkelte aktørers egne salgsmøder med kunder med udgangspunkt i Wonderful Copenhagens præsentations-app, der præsenterer den samlede destination, som er versioneret specifikt til kampagnen, og bliver stillet til rådighed for partnerne i byen.

Copenhagen is ready-kampagnen leder trafikken til en ny hjemmeside, hvor målgruppen både kan blive klogere på de enkelte aktørers produkter i Meetingplanner-guiden, tage på virtuelle site-inspections på københavnske venues og få overblik over muligheder og nye tiltag, der vil gøre afholdelsen af møder i København så sikkert som muligt for både deltagere og arrangører.

Det er Wonderful Copenhagen, der har produceret kampagnens indhold. Kampagnen køres i samarbejde med Meetingplace-netværket, der samler 140 partnere fra hovedstadens møde-, kongres- og eventbranche, og er koordineret med VisitDenmark.