Amalienborg

Projekter og netværk

Foto: Martin Heiberg

Wonderful Copenhagen samler branchens aktører i fælles, fokuserede indsatser i regi af netværk, udviklingsprojekter m.m. Bag organisationens turismefremmende aktiviteter står et samlet antal kommercielle samarbejdsrelationer på op mod 400 offentlige og private aktører. 

To af de tre nationale udviklingsselskaber, MeetDenmark og Dansk Storbyturisme, er således forankret i Wonderful Copenhagen sammen med kongres/møde/event-netværket Meetingplace samt det landsdækkende krydstogtnetværk CruiseCopenhagen og Østersøens krydstogtnetværk Cruise Baltic. Endvidere er flere udviklingsprojekter, hovedstadens oplevelseskort, Copenhagen Card, og ruteudviklingsprogrammet Greater Copenhagen Connected forankret i Wonderful Copenhagen og er alle en integreret del af Wonderful Copenhagens indsatser.

Herudover faciliterer vi mødekonceptet Takes on Tourism, der samler vidt forskellige aktører for at dele indsigter og generere nye idéer.

 

Udviklingsprojekter

Chinavia

Den særskilte indsats for at inspirere kinesiske rejsende til at vælge Greater Copenhagen foretages i regi af projektet Chinavia.

Copenhagen Legacy Lab

Projektet kobler de besøgende internationale videnskongresser med det lokale erhvervsliv, forskningsmiljø og borgernære initiativer.

Tourism Moves

Projektet Tourism Moves vil bruge turismen som en positiv kraft, der understøtter lokale borgeres ønsker til byudvikling og gør bydele mere attraktive...

Land & By

Ved at binde oplevelser sammen og skabe samarbejde mellem turismeaktører, søger Land og By at øge turismestrømmen fra København til hele Sjælland og ø...

Kickstartprojekter

Wonderful Copenhagen driver en række indsatser, der har til formål at genoprette hovedstadens turisme. Herunder disse projekter med fokus op kultur, restauranter og innovation.

Kickstart Kulturturismen

Kulturen er en af de væsentligste grunde til, at vi kan tiltrække gæster til vores storbyer. Derfor sætter initiativet Kickstart Kulturturismen kulturen i centrum for en kickstart af storbyturismen i Danmark ifm. COVID-19-pandemien.

Restore Restaurants

COVID-19 truer Københavns restauranter og dermed byens position som gastronomisk hot spot, men dette projekt vil teste nye forretningsmuligheder og omstille restauranter til den nye situation.

Kickstart Innovationen

Acceleration af digitale løsninger til turismebranchen, så de kommer hurtigere på markedet og gør en forskel.

Særlige indsatser

Events

Wonderful Copenhagen tiltrækker, udvikler og aktiverer events. Det gør vi både med henblik på at profilere København internationalt, for at tiltrække gæster til byen og skabe liv og oplevelser for besøgende og lokale.

Hovedstadens oplevelseskort - Copenhagen Card

Wonderful Copenhagen driver hovedstadens oplevelseskort, Copenhagen Card, der samler et stort antal museer og attraktioner i hele hovedstadsområdet.

Ruteudviklingsprogram

Ruteudviklingsprogrammet Global Connected er forankret hos Wonderful Copenhagen, som både varetager projektledelsen og eksekverer den destinationsmarkedsføring, som programmet bidrager med i forbindelse med etableringen af nye ruter til København.

Netværk

Meetingplace Wonderful Copenhagen

Meetingplace Wonderful Copenhagen er netværket for møder, events og kongresser. Det er en medlemsbaseret netværksforening med sekretariat i Wonderful Copenhagen.

CruiseCopenhagen

København er den førende krydstogtdestination i Nordeuropa, og sammen med de øvrige krydstogtdestinationer i Danmark er branchen samlet i et fælles, strategisk samarbejde i Cruise Copenhagen Network.

Cruise Baltic

Cruise Baltic er et netværk for krydstogtsdestinationer og deres partnere i Østersøregionen, der markedsfører hele Østersøregionen som én samlet destination gennem fælles branding, markedsføring og produktudvikling.

Udviklingsselskaber

 

Wonderful Copenhagen huser Dansk Storbyturisme og MeetDenmark som er to af tre nationale udviklingsselskaber, der sammen med Dansk Kyst- og Naturturisme udspringer af den nationale vækstplan for dansk turisme, Folketinget vedtog i 2014.

MeetDenmark

Foto: Bella Center Copenhagen

MeetDenmark er etableret af de fem regioner og Erhvervsministeriet og har til formål at styrke indsatsen for at tiltrække internationale kongresser til Danmark mhp. at skabe vækst.

Dansk Storbyturisme

Foto: Visit Aalborg

Udviklingsselskabet Dansk Storbyturisme har til formål at skabe innovation i dansk turisme med henblik på at styrke de danske storbyers markedsandele i den globale konkurrence om de storbyrejsende.

Nyligt afsluttede projekter

Tourism+Culture Lab

Ved at binde oplevelser sammen og skabe samarbejde mellem turismeaktører, søger Land og By at øge turismestrømmen fra København til hele Sjælland og øerne.

TourismX

Formålet er at styrke innovationen i dansk turisme ved at koble virksomheders vækstideer med nyeste forskning og viden.