Ansøgningsfrist: Fredag d. 16. april kl. 12.00
Din kulturinstitution har her en fantastisk chance for at blive KULTUR-TEST-LAB med et tildelt budget, hvor I tester konkrete løsninger, der sikrer kulturoplevelsernes attraktivitet og overlevelse under COVID-19.
Målet er, at I udvikler nye gæsterelaterede løsninger, der styrker jeres forretning i en svær tid, og som efterfølgende kommer hele kultur- og turismeerhvervet til gode. Forløbet begynder i maj 2021 og afsluttes i december 2021. Det er gratis at deltage, og der bliver udvalgt 5 KULTUR-TEST-LAB.
HVEM KAN SØGE?
Kulturinstitutioner, events og andre oplevelsessteder, der ligger i hovedstadsregionen, og som brænder for at teste konkrete løsninger af OG kan afsætte ressourcer i form af arbejdstimer til det. Det kan være en enkelt organisation eller flere, der går sammen om at teste en fælles løsning.
HVAD FÅR I UD AF AT VÆRE KULTUR-TEST-LAB?
-
I bliver en del af et innovationsforløb faciliteret af bureauet Designit og flankeret af analysebureauet Epinion, hvor I får metoder og værktøjer til idéudvikling og kreative løsninger, der sætter gæsten i centrum.
-
I får dybdegående viden og indsigt i kulturgæstens behov og præferencer under COVID-19.
-
I får feedback og rådgivning fra eksperter, forretningsudviklere og analytikere og indgår i et forløb med 5 andre kulturpartnere.
-
Der er afsat et innovationsbudget på minimum 100.000 DKK pr. testlab. Beløbet går til udvikling og test af en løsning med hjælp fra fageksperter, konsulenter og analysebureauer.
-
Det er gratis for jer at være KULTUR-TEST-LAB, og alle udgifter til fx rejser, deltagelse etc. afholdes af projektet. Dette gælder dog ikke jeres arbejdstimer.
HVORDAN SØGER JEG?
For at ansøge skal I udfylde dette Ansøgningsskema og maile det til loc@woco.dk inden d. 16. april kl. 12.00.
I skal opfylde følgende kriterier:
-
I skal dedikere et arbejdsteam på min. 2 personer (lønnede), som skal bruge tid på at deltage i hele forløbet i KULTUR-TEST-LAB bl.a. en to-dages Opstartscamp den 19. og 20. maj samt på en heldags individuel Innovationsworkshop i juni måned samt afsætte tid til at udvikle og teste løsningen i samarbejde med konsulenter og Wonderful Copenhagen.
-
I skal dele data og resultater fra jeres KULTUR-TEST-LAB med hele kultur- og turismebranchen.
-
I skal teste løsningen på kulturgæsten i løbet af projektperioden.