Mediepartnerskabet er en del af indsatsen Have Some Copenhagen, som skal aktivere events og eventaktører. Have a Brew in Copenhagen er det overordnede call to action ved Copenhagen Beer Week, og tanken er at skabe en inkluderende fortælling, som man som rejsende møder på hele brugerrejsen. Lige fra man kigger i magasinet Ferment, til man er i byen og ser det på hotellets plakater og doorhangere, til man får en øl på en bar og der igen står Have a Brew in Copenhagen på ølbrikken og bartenderens forklæde og til man lukker døren til sit værelse og hænger doorhangeren ud, der siger Have a Hangover in Copenhagen.
Have Some Copenhagen aktiveres også ved sommerens EURO2020 med ”Have a Ball in Copenhagen” mens det ved Copenhagen 2021 er ”Have Pride in Copenhagen” og ved VM Kano Kajak, Cph Half, Copenhagen Ironman og Copenhagen Cooking. Her arbejder Wonderful Copenhagen på at skabe synergi mellem Københavns og eventens brand og lade byens aktører koble sig på denne fælles fortælling.
Ølhunden glammer til september
Ud over den overordnede indsats foregår promoveringen af København som ølby også gennem et samarbejde med Copenhagen Beer Week. For selvom København har gode øl året rundt, så fejres de danske og lokale bryggerier yderligere ved en hel uges ølfestival 3. til 11. september 2021. Hos Copenhagen Beer Week ser man frem til at være med til at styrke hovedstadens position indenfor øl.