Sovino Brands - nyt medlem af Meetingplace Wonderful Copenhagen

Nyt medlem af Meetingplace Wonderful Copenhagen: Sovino Brands

Foto: Sovino Brands

Sovino Brands har meldt sig ind i Meetingplace Wonderful Copenhagen, som oplever stor tilgang blandt restauranter og spisesteder med øget fokus på små grupper af erhvervsfolk. Sales & Venue Manager, Melanie Fay Richmond, giver her en kort indføring i, hvad Sovino Brands har at byde på.

Fortæl os lidt om Sovino Brands - hvem er I?

"Sovino Brands er en gruppe af casual fine dining restauranter og barer i København. Vores steder ligger primært omkring Kongens Nytorv, men vi har også dejlige restauranter på Østerbro, Christianshavn og i Kødbyen.

Alle Sovino Brands restauranter har hvert sit unikke koncept, køkken, og stemning - vi er alt andet end en kæde af ens restauranter. Det der dog alligevel kendetegner alle Sovino Brands steder er eksempelvis deres fantastiske atmosfære, smukke interiør og gode centrale placeringer.

Vores restauranter repræsenterer mange forskellige køkkentyper og oplevelser, så der er noget for enhver smag, og man kan altid finde det rigtige sted til sin gruppe. Stort asiatisk festmåltid, klassisk frankofil bistro, italiensk traditionelt trattoria, high end luksuriøs middag med Michelinkokke bag komfuret, hyggelige og afslappede caféoplevelser, natteliv og fest, og meget mere.

Sovino har nu 18 restauranter og barer, og der er nye spændende projekter på vej."

- og hvilke produkter byder I ind med?

"Ud over vores almindelige restaurantoplevelser for mindre grupper er Sovino nu af en sådan størrelse, at vi har fået vores egen in-house booking service. Man skal hos os blot henvende sig ét sted med sit event, så finder vi det helt rigtige match på tværs af vores 18 forskellige venues.

Stederne varierer meget i både stil og størrelse. Vi kan tage imod receptioner på op til 350 personer; vi kan huse corporate banquetter på op til 200; vi kan håndtere mindre, diskrete møder i private lokaler; og alt derimellem.

Vi har under corona også booket store grupper, som eksempelvis har ønsket at blive splittet op over flere venues for at minimere smitterisikoen.

Man får altså hos Sovino Brands et bredt udvalg af muligheder, men man behøver kun at henvende sig ét sted. Vi har mulighed for at booke med det samme uden usikkerheden og forsinkelsen ved at være en 3. part, og så er vores service selvfølgelig helt uden kommission."

Sovino Brands - nyt medlem af Meetingplace Wonderful Copenhagen

Foto:Sovino Brands

Hvorfor har I meldt jer ind i Meetingplace Wonderful Copenhagen?

"Samarbejde og sparring på tværs af branchen er vigtigt, hvis vi skal udvikle os og klare os igennem de udfordringer, som de sidste par år har budt på. Det er en samtale, vi gerne vil være en aktiv del af.

Sovino Brands er efterhånden af sådan en størrelse, med så mange forskelligartede venues, at vi synes, vi har noget reelt at tilbyde et netværk som Meetingplace.

Samtidig håber vi at få en masse inspiration, ny viden og sparring ud af netværket og de arrangementer, der afholdes i Meetingplace regi.

Vi håber, at vores medlemskab kan styrke eksisterende relationer, åbne døren for nye samarbejder, og selvfølgelig øge kendskabet til Sovino Brands’ venues."

Hvordan ser I på samarbejdsmulighederne med andre Meetingplace-medlemmer?

"Vi kan forestille os mange forskellige former for samarbejder med andre i branchen. Det er oplagt at lave samarbejder med hoteller, når vi forhåbentlig får rigtig godt gang i turismen igen næste år. Men det kunne også være et samarbejde i forbindelse med konferenceafholdelse, hvor vi med mange mindre venues kan tilbyde løsninger, som er compliant med mange af de udenlandske selskabers restriktioner. Vi er åbne overfor forskellige typer af samarbejder og glæder os til at gå en ny kreativ tid i møde sammen med andre partnere i netværket med komplementerende kompetencer og muligheder."

--------------------

Læs mere om Sovino Brands 18 venues (Café Victor, Esmée, The Market Asian, Restaurant Camino, Bistro Central, Restaurant Kanalen, PS Bar & Grill - Østerbro, Lucifer, Le Jardin, The Market Italian, L'Alsace, Salon, PS Bar & Grill - City, Ravage, Bocado, Boathouse, Lusso og Trattoria Fiat) lige her.

Anne Marie Barsøe AMB

Senior Manager - International Press & Communication