bike

Nedtælling til Grand Départ Copenhagen Denmark med ALIVE

Foto: Wonderful Copenhagen

Der er sket meget for Meetingplace-medlem og eventbureau, ALIVE, siden det blev stiftet i slutningen af 2019. Efter en hård start, præget af pandemi og restriktioner, er der nu fart over feltet hos bureauet, der er den officielle udbyder af Grand Départ Copenhagen Denmark.

I forbindelse med nedtællingen til den danske Tourstart har vi talt med ALIVEs direktør, Jonas Oddermose.

Hvad er Alives rolle ifm. Tour de France Grand Depart?

"ALIVE er den officielle udbyder af Grand Départ Copenhagen Denmark, hvilket vil sige, at vi står for alle de kommercielle områder, såsom steder på ruten, hvor virksomheder typisk køber billetter til. Afhængig af prisen tilbyder disse områder alt fra mad og drikke til tribune og udsyn til ruten."

Hvordan er det at arbejde med et event af denne kaliber, og hvordan udskiller det sig fra andre events?

"Det er et kæmpe brand, og vi kan virkelige mærke, at vi hurtigt skulle børste vores ærefrygt af. A.S.O. (red. Amaury Sport Organisation - arrangøren af Tour de France) kører produktioner på deres helt egen måde, og vi har skullet bevise, at selvom noget virker i Frankrig, så er det ikke nødvendigvis tilfældet her i Danmark. F.eks. har franskmænd intet imod, at maden m.m. er lidt forsinket, men det er ikke okay i Danmark. Når det er sagt, så er det dog fantastisk at arbejde sammen med en så stor organisation, som samtidig også er meget opmærksom på, at det hele skal forløbe perfekt. De kan virkelig åbne nogle døre hurtigt, og den luksus kommer vi til at savne, når vi afvikle andre produktioner."

I er det første bureau til at blive certificerede gennem Wonderful Copenhagen. Hvad betyder bæredygtighed for jer?

"I ALIVE er vi meget beviste om, at bæredygtighed er en stadig voksende del af eventbranchen. Vi har aldrig været i tvivl om, at vi skal være en del af løsningen, når det kommer til den grønne dagsorden, og mindske den negative miljøpåvirkning. Vi skal væk fra denne klassiske one-time use. Det går simpelthen ikke i dagens Danmark.

Vi er derfor også rigtig stolte af det samarbejde, vi har med Horesta og Wonderful Copenhagens Sustainability-team omkring udviklingen af Green Event branche-certificeringen under den allerede anerkendte Green Key ordning. Vi har selv haft de første kontrolbesøg af Green Key, og har i forløbet fundet stor støtte i Wonderful Copenhagens rådgivning."

Kan I mærke, at restriktionerne er fjernet?

"Helt sikkert. Danmark er åbnet op igen, og vi har aldrig haft mere travlt. Vi er så også begyndt at kigge hinanden i øjnene en gang om ugen og værdsætte, at vi nu er i fuld gang igen. Når man har prøvet det modsatte, er det jo lige pludseligt en kæmpe luksus at have travlt."

Læs mere om ALIVE og Tour de France