AM Copenhagen

Hvordan passer podcasts ind i en mødesammenhæng?

Foto: AM Copenhagen

Podcast-markedet har oplevet en enorm fremgang i de senere år, og stadig flere får øjnene op for mediet, der, udover at være et billigere alternativ til fx videoproduktioner, kan tilpasses mange forskellige sammenhænge og brancher – også mødebranchen.

Alligevel er det de færreste kongresser og foreninger, der tænker podcasts ind i deres event-program. Vi har talt med Nanna Sverrild fra AM Copenhagen om deres podcast-produkter, og hvorfor podcasts også passer ind i en kongressammenhæng.

Q: Kan du fortælle lidt om jeres podcast-produkt?

”For blot fire år siden lancerede vi i AM Copenhagen, vores egen podcast kaldet "Design Kan...". Den opnåede hurtigt en overvældende succes, som vi kun havde drømt om. Med missionen at bringe design og branding i øjenhøjde og illustrere, hvordan de kan adressere nogle af de mest presserende spørgsmål i dagens samfund, blev podcasten en ideel platform for os.

Nu kombinerer vi denne succes med vores kernekompetencer: branding og konceptudvikling for vores kunder. Resultatet er en service, hvor vi hjælper virksomheder med at udvikle podcast-formater, der styrker deres brand enten direkte eller indirekte. Data peger på, at lydbaserede medier nu overgår film, tekst og andre konventionelle kommunikationskanaler i popularitet. Det gør podcasts til en omkostningseffektiv løsning for både små og store virksomheder.

Vi tilbyder nu skræddersyede podcast-løsninger for virksomheder, uanset størrelse og branche. Fra live podcasts ved events til Employer Branding projekter, tilbyder vi et bredt spektrum af muligheder. Vi begynder altid med at forstå virksomhedens forretningsmodel for at sikre, at podcastens effekt kan kvantificeres på bundlinjen.”

Q: Hvorfor er podcasts relevant i en kongres-sammenhæng?

”En kongres' udfordring ligger i at indkapsle og distribuere den omfattende ekspertise, der præsenteres. Ved at inkorporere podcasts i sit program kan man ikke alene bevare denne viden, men også forlænge kongressens relevans langt ud over selve begivenheden. Med lydformatet kan du nå en bredere publikum, og det indhold, der produceres, kan deles og genbesøges af dem, der måske missede begivenheden. Derudover tilbyder det en unik branding-mulighed for talerne.”

Q: Er dette podcast-produkt relevant i andre møde-sammenhænge?

”Podcasts oplever den største vækst inden for mediebranchen. Om det er en restaurant, der deler fascinerende historier om deres gæster, en kommune der dykker ned i lokale emner, eller et hotel, der leverer en rejsefortælling – podcasts tilbyder en autentisk, engagerende måde at skabe en relation til målgruppen på. Det, der gør dem unikke, er deres evne til at formidle ikke kun virksomhedens budskab, men også at skabe et dybere forhold til lytteren gennem meningsfuldt indhold.

Det fantastiske ved podcast-mediet er dets tilgængelighed. At starte kræver simpelthen et solidt koncept, klare mål og et grundlæggende produktions-setup – og vi kan hjælpe med det hele. Sammenlignet med omkostningstunge produktioner som videoer er podcasts en letfordøjelig måde at engagere sig på - både for producenten og forbrugeren. Derfor er vi overbeviste om, at podcasten er fremtiden for effektiv, autentisk kommunikation.”

Læs mere om AM Copenhagen her.