Carlsberg

Home of Carlsberg melder sig ind i Meetingplace forud for officiel genåbning

Foto: Daniel Rasmussen

Den 1. december genåbner Visit Carlsberg som Home of Carlsberg – og slår dørene op til en ny kulturattraktion i det historiske område på Gamle Carlsberg Vej 11.

Udstillingen er vokset fra 1000m2 til 3000m2 og udfolder sig gennem digitale lag, indblik i øllens grundingredienser og medrivende historiefortælling om blandt andet familiefejde og videnskabelige gennembrud. Og møde-og incentive-delen er fortsat en vigtig del af Home of Carlsberg. I forbindelse med at Home of Carlsberg har meldt sig ind i Meetingplace, har vi talt med deres direktør, Tine Kastrup-Misir.

Q: Kan du fortælle lidt om den rejse, Home of Carlsberg har været på med renovering, nyt brand og produkter mv.?

”Den gennemgribende modernisering har været fem år undervejs. Bygningerne og bryggergården er et historisk og fredet område, som nænsomt er blevet restaureret. Vi har gjort os umage, og det tager naturligvis tid. Det har samtidig givet os mulighed for at gentænke og videreudvikle vores ambitioner for området og hele gæsteoplevelsen. Og vi glæder os derfor rigtig meget til at invitere naboer, lokale og turister indenfor til en helt ny oplevelse.

Vi har skiftet navn til Home of Carlsberg, og det forpligter. Med det nye navn skal vores gæster gerne få følelsen af, at de kommer hjem til Carlsberg. Hjem til et område, hvor Carlsberg-fortællingen folder sig ud i fortid, nutid og fremtid, og hvor man som gæst kan blive endnu klogere på øllets grundingredienser.

Når vi åbner op, åbner vi også op til en digital, interaktiv og engagerende udstilling. Billetten er blevet gjort til et RFID-armbånd, hvor det er muligt for gæster at scanne deres armbånd undervejs i udstillingen og gemme deres minder digitalt. Det vil give gæsterne en fornemmelse af at indgå i historien og blive en aktiv del af oplevelsen.

Som noget nyt åbner vi også op for, at gæster kan booke guidede ture til de historiske omgivelser og ølsmagninger uden at skulle købe en billet til udstillingen. Det giver os en unik mulighed for at skræddersy oplevelserne efter vores gæsters behov.”

Q: Hvad er det for nogle mødeprodukter, I tilbyder, og hvilke grupper henvender I jer til?

”Hos Home of Carlsberg vil det være muligt at booke guidede ture med fokus på historien om J.C. Jacobsen og Carl Jacobsen samt ølsmagninger i de gamle kældre. Her vil det være muligt at booke til omkring 20 mennesker ad gangen. I forbindelse med vores nye restaurant (med plads til ca. 350 mennesker) har vi et tilhørende selskabslokale med plads til op til 100 mennesker. Her kan vi bl.a. tilbyde frokostarrangementer i forbindelse med et besøg i udstillingen eller ølsmagninger. Dertilhørende har vi vores fantastiske Carlsberg Museum & Business Centre, der med sine otte sale med hvert sit særpræg huser møder, konferencer og middage. Her tilbyder vi nogle historiske sale, hvor der er plads til op til 300 spisende gæster. Salene og kunstsamlingen er lukket for offentligheden og er derfor lidt af en hemmelig perle i sig selv – og det er en vigtig prioritet for os at lade gæsterne nyde så meget af huset som muligt. Afvikling vil derfor typisk byde på velkomst, seating og pauser i de forskellige sale, så der er et dynamisk flow i arrangementet.”

Q: Hvorfor har I valgt at melde jer ind i Meetingplace igen?

"Vi var rigtig glade for at være medlem af Meetingplace i første omgang, og det var derfor et naturligt valg for os at blive medlem igen. Vi er glade for det store netværk, det åbner op til. Det giver os rig mulighed for at spare med vores kollegaer i branchen om alt fra bæredygtighed, gæsteoplevelser, nye digitale og teknologiske løsninger, oplæring af personale og meget mere.”

Q: Hvad ser I af samarbejdsmuligheder med andre Meetingplace medlemmer?

”Vi sætter altid stor pris på, når nogle af vores kollegaer fra branchen anbefaler vores venues til deres kunder, ligesom vi også med stor glæde sender kunder i deres retning. Vi har hver især noget unikt at tilbyde, hvilket gør det oplagt at henvise gæster, man ikke selv kan imødekomme, videre til nogle af de andre medlemmer af Meetingplace. Vores netværk i branchen er supervigtigt for os i forhold til kunder, men især også ift. udvikling og fælles mål for København som destination.”

Læs mere om vores forskellige venues på www.carlsbergvenues.com.