Nye partnerskaber, eksperimenter med nye teknologier og innovative løsninger i fokus i forløbet. De 10 udvalgte virksomheder udarbejdede og testede digitale løsningsforslag på nogle af de udfordringer for turismebranchen, der var opstået i forbindelse med pandemien.
COVID-19 medførte nye behov og adfærdsmønstre for storbyens gæster. Udfordringerne var mange da rejse-, forbrugs- og adfærdsmønstre ændrede sig radikalt, i takt med at COVID-19 restriktionerne var blevet en del af vores hverdag og mindset. Dansk Storbyturisme igangsatte dermed projektet Kickstart Innovationen, som en del af en fælles, national indsats for at genrejse dansk turisme fra konsekvenserne af corona-pandemien.
De 10 udvalgte virksomheder har afsluttet i accelerationsforløbet, som fokuserer på udviklingen af digitale produkt- og serviceløsninger, der kan hjælpe med at øge omsætningen hos turismevirksomheder. Læs mere om de endelige løsninger nedenfor.