Initiativ 1
Situationen
Der er behov for at tiltrække turister og skabe turismeomsætning og vækst i hovedstadsområdet hurtigst muligt, når pandemien tillader det. Det kræver, at hovedstaden står stærkt i konkurrencen om turisternes opmærksomhed og lykkes med at få dem til at vælge København frem for de internationale konkurrenter. Derudover skal der arbejdes på at få turisterne til at blive længere, forbruge mere og med deres adfærd understøtte Københavns bæredygtige ambitioner.
Initiativ - Ekstraordinær fælles indsats for at markedsføre hovedstaden
En ekstraordinær markedsføringsindsats i 2021 skal bidrage til, at hovedstaden bliver tilvalgt som destination af både nationale og internationale turister efterhånden som markederne åbner igen. Markedsføringsindsatsen målrettes både danske og internationale markeder og styrker den samlede genopretningsplan på tværs af ferieturisme, erhvervsturisme og krydstogtturisme. Den ekstraordinære markedsføringsindsats i 2021 sker inden for rammerne af en ny fælles strategi for markedsføring af hovedstaden, der er udviklet i samarbejde mellem hovedstadens destinationsselskab, Wonderful Copenhagen, og Danmarks nationale turismeorganisation, VisitDenmark. Formålet er at skabe maksimal effekt af markedsføringen, bedst mulig udnyttelse af ressourcerne samt styrke samarbejdet om markedsføring af hovedstaden.
Aktiviteter i 2021
Interessenter
Aktiviteterne gennemføres af Wonderful Copenhagen og VisitDenmark med inddragelse af relevante interessenter, herunder turismeerhvervet, Københavns Kommune m.v.
Til forsiden af Comeback Copenhagen