
Markeds- og potentialeanalyser
For en del mindre danske destinationer er internationale møder og messer et relativt nyt forretningsområde. Samtidig er destinationernes ressourcer begrænsede, hvorfor et stærkt strategisk viden- og beslutningsgrundlag er centralt for at investere hvor det skaber størst mulig effekt.
For at sikre et stærkt viden- og beslutningsgrundlag til de kommende års udvikling af mødeturismen på danske destinationer – herunder destinationernes lokale strategiske handlingsplaner for udvikling af mødeturismen - har MeetDenmark igangsat en omfattende markeds- og potentialeanalyse.
Aktuelt kortlægges og analyseres både udbud og efterspørgsel for hver af foreningens 11 medlemsdestinationer. Analysen vil desuden indeholde en national overlægger, som bl.a. skal se på mulighederne for tværgående samarbejde og synergieffekter.
Analyserne vil blandt andet omfatte:
- Infrastruktur til og fra destinationen
- De primære erhvervsmæssige styrkepositioner og største virksomheder
- Vurdering af pris, kvalitet og styrkepositioner på udvalgte markeder
- Sammenligning med andre såkaldte second- og third-tier destinationer
- Analyse af samarbejdsmuligheder mellem de danske mødedestinationer
- Identifikation og vurdering af centrale barrierer og udfordringer
- Anbefalinger til hver enkelt destination og det nationale samarbejde
- Analyserne forventes offentliggjort i 1. kvartal 2026.

Senior Manager – MeetDenmark
