Experimentarium og Glyptoteket er seneste venues til at melde sig ind i Meetingplace
Med Experimentarium og Glyptoteket har Meetingplace fået to nye spændende og alsidige venues i folden. Mens det ene er kendt som hele Danmarks science center, er det andet en ægte oase for verdensklassekunst og antikke skulpturer.
De to venues har det til fælles, at de hver især tilbyder nogle helt unikke rammer og muligheder for møder og events.
Marianne Dall Heegaard (MDH) er B2B salgsansvarlig hos Experimentarium. Hun forklarer, at der i forbindelse med Experimentariums genåbning i 2017, blev udvidet med en B2B-afdeling, der har til formål at tilbyde møde og konference til virksomheder. Siden da er møde- og konferenceproduktet vokset stødt, og i dag udbyder Experimentarium møder, konferencer, teambuilding, fester og store events til alt fra 10 til 3500 deltagere.
Foto:Experimentarium
Lige knap 7 km derfra – i hjertet af København - finder man Glyptoteket. Glyptoteket er fortrinsvis et særegent museum med en samling der rummer over 10.000 kunstværker og arkæologiske genstande. Det ligger i én af Københavns smukkeste kulturhistoriske bygninger, og de smukke omgivelser går igen i udvalget af mødeprodukter, der byder på masser af kunst.
Kit Vatit Jensen (KVJ), som er Glyptotekets arrangementskoordinator, fortæller, at det er muligt at leje museets smukke Vinterhave, Festsalen og cafeen. Derudover kan man om sommeren benytte sig af museets tagterrasse, der byder på en af Københavns bedste udsigter. Museet kan klare op til 500 gæster.
Foto:Glyptoteket PR
Q. Mange kender jer som et science-center og et kunstmuseum. Hvordan passer mødedelen ind i dette?
(MDH): “Naturvidenskab appellerer til alle. Det er vigtigt for os at tage udgangspunkt i Experimentariums DNA, som er at formidle naturvidenskab. Når vi tilbyder møder og konferencer eller store events, tager vi altid afsæt i vores udstillinger. Der kan være en virksomhed, der arbejder med at blive mere bevidst om kommunikationen på tværs af afdelinger. Her kan en mødedag på Experimentarium indeholde teambuilding i udstillingerne f.eks. med en workshop i Ideværket.”
(KVJ): “På Glyptoteket tilbyder vi, at vores smukke sale kan danne ramme om elegante gallamiddage, prisfester og receptioner for op til 500 gæster. Dette sker uden for museets åbningstid og altid med respekt for huset. Når vi har gæster på museet uden for almindelig åbningstid, er gæstens arrangement i fokus, men vi nyder at fortælle om museets samling og særudstillinger og italesætte den unikke ramme, vi tilbyder. Vi har et fast samarbejde med museets café Picnic ved Lasse Askov. Picnic har det økologiske sølvmærke og tilbereder sæsonbetonet mad på højt gastronomisk niveau.”
Q: Hvad er det for nogle mødeprodukter i kan tilbyde?
(KVJ): “Om mandagen, når museet er lukket for offentligheden og efter åbningstid de andre dage, tilbyder vi bl.a. afholdelse af middage, receptioner, prisoverrækkelser og større møder. Traditionelle mødepakker har vi som sådan ikke, da vi skræddersyr alle arrangementer. Al AV lejes ind til hvert enkelt arrangement, så vi kan garantere professionel afvikling.”
(MDH): “Vores store hus har plads til 3.500 gæster. Vi tilbyder alt fra kloge konferencer, tankevækkende teambuilding, finurlige events og leje af hele Experimentarium til familiedage til virksomheder, der gerne vil forkæle medarbejderne.”
Q: Hvorfor har I valgt at melde jer ind i Meetingplace, og hvad håber I at få ud af det?
(MDH): “Udover et ønske om flere og større konferencer og events, vil vi rigtig gerne udvide vores netværk.”
(KVJ): “Vi glæder os til at blive en del af et professionelt fællesskab, hvor vi kan nyde godt af hinandens erfaringer, tage del i de spændende kurser der er med til at gøre os bedre og ikke mindst til at blive en del af et målrettet organ, der vil fremme de gode oplevelser i København, både i dansk og international sammenhæng. “
Q: Hvad ser I af samarbejdsmuligheder i netværket ift. de andre medlemmer?
(KVJ): “Vi ser frem til at dele erfaringer på kryds og tværs i et netværk, hvor vi møder mange af de samme udfordringer. Dertil håber vi at være med til at opretholde et fælles højt niveau, der gør København til en attraktiv destination, som gæsterne vil fortælle om og besøge igen.”
(MDH): “Videndeling, inspiration og udveksling af nye potentialer i markedet.”
I kan læse mere om de to nye medlemmer her: