Tourism X

Oplevelseskortet Copenhagen Card går digitalt

5/16/2019Uffe Hartmann
Foto: Wonderful Copenhagen

Nu kan turister få Copenhagen Card direkte på mobilen. Det populære oplevelseskort for turister i hovedstaden har fået en digital makeover i form af en ny app, der nu er tilgængelig.  Et bedre digitalt overblik og kun få klik i app-store skal gøre det endnu nemmere for turisterne.

Fri adgang til 87 museer og attraktioner i hovedstadsområdet og gratis offentlig transport er en oplevelsescocktail, som turisterne i København kan lide. Faktisk så meget, at Copenhagen Card sidste år genererede en stigning på næsten 25 procent i antal besøg hos partnerne i ordningen i forhold til året før.

Og nu bliver det endnu nemmere for besøgende at få fingre i turistpasset. Fra i dag findes Copenhagen Card nemlig også digitalt som app til mobilen. Det sker som led i en overordnet strategi hos Wonderful Copenhagen om at skabe øget mobilitet og høj tilfredshed blandt besøgende i hovedstaden:

”Nemhed er et nøgleord for Copenhagen Card, for det primære formål er at gøre det så let som muligt for turister at opleve og komme til og fra de mange attraktioner i og uden for hovedstadsområdet. Og nu gør vi det endnu mere bekvemt, fordi man kan hente kortet ned på mobilen når og hvor som helst, og planlægge sine besøg i forvejen. Med ’geo mapping’ kan man også hurtigt spotte, hvor man er, og hvilke oplevelser der ligger i nærheden,” forklarer Tine Kastrup-Misir, der er kommunikations- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen.

Mere ’value for money’
Copenhagen Card er i forvejen populær hos turisterne, der via kortet sidste år aflagde omkring 1,2 mio. besøg hos museer og attraktioner i hovedstadsområdet. Og antallet af attraktioner, der er med i Copenhagen Card, stiger også år for år.

”Vi har med kortet allerede rigtig godt fat i hovedstadens turister, fordi de virkelig mærker, at de får ’value for money’, samtidigt med at kortet gør deres ophold nemmere. Den følelse håber vi at forstærke endnu mere, når kortet fra i dag findes digitalt. Ikke mindst fordi det indeholder et endnu bedre planlægningsværktøj, der på sigt blandt andet gør det muligt at bruge relevante brugerdata til at personalisere indholdet endnu mere,” lyder det fra Tine Kastrup-Misir.

Det fysiske kort fortsætter med at eksistere for de kunder, der foretrækker den løsning, og kan fortsat købes i en lang række salgssteder i og uden for København.