Selvom byen er stille lige nu, så vil det igen koge i Royal Arena, på tribunerne i Parken og langs løberuten, når de store events rammer København. I fremtiden skal events dog endnu længere ud i byen, så det visuelle aftryk af den aktuelle events også fylder, når man kommer lidt væk fra stadion og de glade fans. Det skal et nyt værktøj hjælpe med, så butikker, attraktioner, hoteller, spisesteder, og hvem der ellers har lyst, kan tage del i eventen og bidrage til en endnu større folkefest, når det igen bliver muligt.
Fortællingen hedder Have Some Copenhagen og tager udgangspunkt i, at København er en generøs by med åbne byrum og god mad. Ved hvert event ændrer temaet sig, så det ved f.eks. sommerens EM-slutrunde hedder Have a Ball in Copenhagen. Tilgangen er lidt aktivistisk med grafisk materiale, der kan tilpasses alle eksisterende flader og platforme, uanset om det er door hangeren, strøgbanneret, butiksvinduet, nyhedsbrevet, hjemmesiden, ølbrikken, toiletbrættet eller tjenerens forklæde.
På den måde byder Have Some Copenhagen gæsten velkommen. Lige fra de modtager et nyhedsbrev, til de ser et skilt ved baggebåndet i lufthavnen, og til de er ude at opleve byen. For aktørerne er det en mulighed for at tale direkte til eventgæsterne og tappe ind i deres forbrug, og for byen er der stor værdi i at få alle til at dele den samme fortællingen.
”Vi ser et stort potentiale for, at hovedstaden kan få endnu mere ud af events, og med det her værktøj inviterer vi hele byen til at tappe ind i eventen, og vi skaber en fælles ramme om kommunikationen, så alle taler ind i den samme tragt. For sammen taler vi højere, og det er der virkeligt brug for lige nu,” siger Tine Kastrup-Misir, kommunikations- og markedsføringsdirektør hos Wonderful Copenhagen.
Til sommer kommer modellen bl.a. ud at leve i forbindelse med den store event Copenhagen 2021, der kombinerer WorldPride og Eurogames.
”Vi elsker den måde HAVE-kampagnen kraftigt understreger, at København virkelig er en mangfoldig og inkluderende by, som har noget at byde på for alle. Hos Copenhagen 2021 vil vi vise vores besøgende, at du virkelig kan HAVE dreams i byen, du kan HAVE Pride, love, equality, inclusion og mest af alt fun i København. Vi vil bringe kampagnen til live på hundredvis af lokationer på tværs af byen,” siger Steve Taylor, Director of Communications, hos Copenhagen 2021.