Spille- & Eventstedet VEGA i København

VEGA slutter sig til Meetingplace-medlemskredsen

Foto: VEGA Copenhagen

Spille- og mødestedet VEGA er i sandhed et ikonisk stykke Københavner-arkitektur og et hus med masser af liv i. Nu har stedet tilsluttet sig Meetingplace-medlemskredsen, og i den forbindelse har vi talt med salgs- & eventchef Louise Juul Dalby om VEGAs produkter og forventninger mm.

Kan du fortælle lidt om VEGA og stedets produkter?

VEGA har i 25 år dannet rammer om fantastiske, gåsehuds-fremkaldende oplevelser. Huset, hvor VEGA hører til, blev bygget som Folkets Hus i 1956 af stjernearkitekten Vilhelm Lauritzen og blev i 1994 fredet. I 1996 rykkede VEGA ind og drives i dag som en erhvervsdrivende fond med et almennyttigt formål.

Vi har et fleksibelt venue, der kan danne rammen om alt fra konferencer og møder i alle størrelser til modeshows, foto- og filmoptagelser til de store fester med op til 1600 stående gæster. Vores 3 største sale har alle fast scene med state-of-the-art lys og lydudstyr – klar til koncerter og events. Vi er med på hele kunderejsen og sætter en ære i at lytte til kunderne og forstå deres forventninger for at kunne give den bedste rådgivning og produkt. Og så trækker vi på vores viden inden for livemusik og kan byde ind med underholdning fra de helt store bands til morgendagens stjerner. Vi har en professionel enhed bestående af fire ansatte, der kun beskæftiger sig med kommercielle events.

Hvorfor har I valgt at melde jer ind i Meetingplace?

Vi vil gerne bidrage til et tættere samarbejde branchen imellem og være med til at sælge København som destination. I Danmark er VEGA bedst kendt for dets mange koncerter i verdensklasse, og vi vil gerne ud med fortællingen om, at det smukke hus kan bruges til meget andet også. Vi har gennem mange år arbejdet med events i større skala med spændende gæster og kunder og ift. indmeldingen i Meetingplace, så havde vi allerede taget beslutningen i starten af 2020 om at blive en del af netværket, men på grund af Covid-19 blev det et år senere.

Hvad ser I af mulige samarbejder med andre MWC-medlemmer?

Vi vil gerne samarbejde omkring koncertoplevelser i eksklusive rammer samt være med til vidensdeling og udvide vores netværk omkring nye formater, trends og tendenser.

Har I spændende nyt, der fortjener lidt ekstra spalteplads her ved årsstart?

Selvom vi lever af, at oplevelser og mennesker mødes, har vi i perioden med Covid-19 ligesom så mange andre stiftet bekendtskab med digitale oplevelser, hvorfor vi nu går den digitale scene i møde. Vores første møde med den digitale scene- og eventoplevelse vedrører VEGAs Udvalgte 2021. Her består det digitale program af fire forskellige koncerter, der kombineres med en faglig konference med både internationale og danske branchefolk. Udover den digitale scene som et spændende nyt tiltag fejrer VEGA i september desuden 25 års jubilæum. En fejring som vi ser meget frem til og er stolte af.

Læs mere om VEGA møder og events her