Scandic CPH Strandpark

Nyt medlem af Meetingplace Wonderful Copenhagen: Scandic CPH Strandpark

Foto: Scandic hotels

Endnu et Scandic hotel har meldt sig ind i Meetingplace Wonderful Copenhagen; Scandic CPH Strandpark. Læs med når hoteldirektør Mogens Jørgensen blandt andet løfter sløret for, hvad det nye hotel nær lufthavnen har at byde på.

Vil du sætte et par ord på Scandics udvidelser i hovedstadsområdet i disse år, inklusive Scandic CPH Strandpark

"Da de tre nye hoteller i øst-Danmark (red.: Scandic CPH Strandpark blev lanceret i 2021, medens Scandic Spectrum og Scandic Nørreport forventes at åbne i henh. maj og juni 2022) oprindeligt blev planlagt, var der selvsagt ingen, der forudså en verdensomspændende pandemi. Altså var tidspunktet for lanceringen af Scandic CPH Strandpark sidste år ikke helt optimal, men vi har blandt andet brugt tiden til at lære hotellet og hinanden at kende, hvilket vi er overbeviste om giver os nogle fordele, nu hvor restriktionerne er bortfaldet."

Hvad har det betydet for Scandic CPH Strandpark at åbne under pandemien, og hvordan har I forsøgt at minimere dens betydning for business?

"Vi har blandt andet gjort en ekstra indsats for at markere os i lokalmarkedet og er med relativt stor succes lykkedes med at tiltrække gæster udefra til både restauranter og events. Et andet eksempel er antallet af medarbejdere, hvor vi ved lanceringen var godt 1/3 del af forventede, og hvor vi omvendt forudser, at det ved fuld drift vil blive svært at få kvalificeret arbejdskraft nok."

Hvilke fordele er der for et nyt hotel som Scandic CPH Strandpark i at melde sig ind Meetingplace Wonderful Copenhagen?

"En af de klare fordele er at få gjort opmærksom på, at der nu er kommet et stort Scandic hotel på Amager og få vist os frem til de rigtige kunder, og her er jeg overbevist om, at netværket viser sin styrke."

Hvor ser du muligheder for at samarbejde med andre Meetingplace-medlemmer?

"Som kæde giver netværket blandt andet adgang til at sparre med de andre medlemmer i netværket samt at videndele og inspirere hinanden på tværs af mødebranchens øko-system."

Kan du løfte sløret for andet i pipeline fra Scandic CPH Strandpark med relevans for netværket og hovedstadens mødeproduktportefølje?

"Vi arbejder eksempelvis videre med vores outdoor aktiviteter, såsom padling, badebrosområdet og saunatønderne, og ser på hvordan de kan bidrage til at skabe flere former aktive møder. Desuden ser vi på nye former for eventprodukter, der omfatter både hotel & wellness."
_____________________________

KORT OM SCANDIC CPH STRANDPARK

Scandic CPH Strandpark ligger blot 600 m. fra Københavns Lufthavn, mindre end 10 m. fra vandkanten og tæt på både Amager Strandpark, Den Blå Planet og den lokale lystbådehavn.

Hotellet dækker over 24.000 kvm. fordelt på 357 værelser, en stor konference afdeling, parkeringskælder, restaurant, skybar, et wellnessområde med udsigt til Øresund samt fitnessrum og dampbad.

Anne Marie Barsøe AMB

Senior Manager - International Press & Communication