Udsigt

3 unikke mødevenues har meldt sig ind i netværket

Foto: Martin Heiberg

3 nye medlemmer har for nyligt meldt sig ind i Meetingplace-netværket. De nye medlemmer er kunstmuseet Arken, møde- og eventcenter Huone og Ofelia Plads. Fælles for alle 3 er, at de tilbyder en række mødeprodukter, der adskiller sig fra typiske mødevenues.

ARKEN

Arken Cafeteria

Foto:Joachim Wichmann

”Den ekstra værdi, som kunsten giver, gør museet egnet til arrangementer for både private firmaer og offentlige institutioner – både danske og internationale. Der er altid mulighed for at få kultur og ekstra indhold i ens events,” siger Vibeke Berge, leder af arrangement og salg hos Arken.

Hos kunstmuseet Arken har gæster mulighed for at afholde møder og events blandt moderne, international kunst i verdensklasse. Fleksibilitet er nøgleordet i museets tilgang til events. Således kan arrangementer holdes både i og uden for museets åbningstid. De i alt 8 lokaler kan bruges til alt fra små møder og konferencer for 350 personer til gallamiddage for 400 personer og receptioner for 1300 personer.

ARKENs restaurant leverer alle former for skræddersyede gastronomiske oplevelser, og her er bæredygtighed i højsædet. Det gælder også inden for det sociale aspekt af bæredygtighed, hvor museet aktivt er med til at gøre en forskel med sociale projekter i lokalområdet, heriblandt et succesfuldt antiradikaliseringsprojekt i samarbejde med PET.

Læs mere om Arken her: https://www.arken.dk/moeder-og-konferencer/

HUONE

Venue

Foto:Huone

”Vi tilbyder kreative og inspirerende lokaler til møder, seminarer, konferencer og kurser. Vi er lokaliseret kun et stenkast fra Københavns Lufthavn og 2 minutters gang fra Kastrup metrostation, hvor det kun tager 15 minutter med metro til og fra Nørreport,” fortæller CEO for HUONE Copenhagen, Louise Adolph.

Med adresse i en tidligere SAS-hangar er finske Huone langt fra dit typiske mødevenue. Huone er finsk for ”lokale”, og i den 3.800 m2 store hangar byder det prisvindende møde- og eventcenter på intet mindre end 20 forskellige topmoderne møde- og eventlokaler. Lokalerne har hvert deres tematiske design og kan tilpasses alle typer møder og konferencer, lige fra de små møder med 6 deltagere til møder med 180 deltagere i et enkelt lokale. Derudover er der plads til at afholde store events såsom udstillinger, messer og flersporskonferencer for op til 725 personer.

Læs mere om Huone her: https://www.huone.events/dk/

OFELIA PLADS

venue

Foto:Ofelia Plads

”Vi henvender os til alle med gode og store idéer, som har et arrangement, der kræver en lokation ud over det sædvanlige,” siger sekretariatsleder Ane-Mette Isaksen.

Ofelia Plads er en stor og åben plads mellem himmel og hav på en unik beliggenhed i hjertet af det historiske København. Pladsen kan lejes til offentlige og private arrangementer, og siden åbningen i 2016 har den lagt betongulv til danseforestillinger, sportsbegivenheder, firmaevents, koncerter, produktlanceringer og meget mere.

Det er også muligt at stille telte m.m. op på pladsen, og med mere end 10.000 kvadratmeter, er der som regel plads nok til både at gennemføre de helt store events og at lege med mindre rum på pladsen. Således skal Ofelia Plads f.eks. være officiel fan zone under EM i fodbold i 2020, hvor Danmark er en ud af 10 værtsnationer.

Ofelia Plads er et offentligt-privat samarbejde mellem Det Kongelige Teater og ejendomsvirksomheden Jeudan A/S, der via Foreningen Ofelia Plads har ansvaret for driften og aktiviteterne på pladsen. Overskuddet fra udlejningerne går bl.a. til gratis, kulturelle aktiviteter på pladsen.

Læs mere om Ofelia plads her: https://ofeliaplads.dk/en/contact/