Wonderful Copenhagen
Copenhagen Cooking

5 tips til det gode influencersamarbejde

Med den rette forberedelse får du gennem samarbejdet med influenter adgang til kanaler, som brugerne kender og har tillid til.

Begrebet ’influencer marketing’ dækker over en type af reklame, hvor virksomheder gør brug af enkeltpersoners rækkevidde og betydning – oftest på sociale medier – til at nå et publikum med virksomhedens budskab.

Ved at samarbejde med influencere, har virksomheder muligheden for at nå specifikke målgruppe ved brug af en kanal, som målgruppen i forvejen har tillid til – såkaldte influencers. Influencers er i og for sig helt ’almindelige’ personer, der som eksempelvis youtubere, instagrammere osv., typisk har skabt sig en trofast og talrig følgerskare.

5 gode tips til dit influencer-samarbejde:

  1. Det er vigtigt at I har udarbejdet en rigtig god brief til influenten. Stil jer selv spørgsmålene: Hvorfor benytter I jer at influenter og hvad skal udbyttet være?
  2. Brug communitiet til at hjælpe jer med at finde de rette influenter. Hvis I finder en dygtig influencer, der matcher jeres profil og det I søger godt, så kender vedkommende måske et par andre, der også kunne være relevante?
  3. Sammensæt et hold på max 10 bestående af mindre og større influenter, hvis I inviterer til et event.
  4. Prøv at være original – fx i jeres eksekvering af event.
  5. Vi går alle rundt med en smartphone i lommen og tager rigtig mange billeder af det vi ser og deler det på tværs af vores sociale kanaler. Så husk at brug det fysiske udstillingsrum til at fortælle gæsterne, hvilket hashtag de skal dele deres oplevelse på. Det er en unik chance for at skabe kendskab til jeres udstilling og udstillingssted.

Relateret indhold

Det gode influencer samarbejde
sidewalk cafe with bikes
Juridiske aspekter ved influencersamarbejde
Politics and law
Indhold er vigtigt - men kontekst er konge
Hotel Fredriksminde
Turisternes brugerrejse
tourismXlab
Danmarkskampagne
Tools fra Tourism+Culture Lab
Cisterns
Kickstart toolkit
Inner habour bridge and the The Royal Danish Playhouse
Digital Markedsføring