Frøet til LuggageHero var sået, og efter at have oplevet frustrationen som Airbnb-udlejer på egen krop med gæster, der gerne ville have kufferten stående og afhente den sent, gjorde Jannik Lawaetz noget ved det åbenlyse behov for at få bagage opbevaret.
Det var i sommeren 2016, at Jannik Lawaetz stillede sig op på Nørreport i København, og forsøgte at ”sælge” ideen om at opbevare bagagen i en butik fremfor at slæbe rundt på den. Han havde fået overtalt 30 lokale butikker til at være med, og efter en del benarbejde kunne de rejsende også se fidusen ved LuggageHero. Prisen er 1 euro pr. time og 2 euro i opstartsgebyr.
Allerede i marts 2017 slog LuggageHero sig ned i London og senere i New York. I dag kan rejsende få opbevaret deres kuffert i 39 byer og i 1400 butikker, og LuggageHero har i alt opbevaret bagage i mere end 2 millioner timer. For syv måneder siden var det tal kun 1 million.
LuggageHero har også været en del af TourismX, hvor den etablerede virksomhed fik rådgivning og sparring til at forsøge sig med Whitelabel, hvilket vil sige at være en del af et tilkøb, når en kunde køber en anden vare. Efter lidt omveje er det lykkedes, og LuggageHero dukker nu op som en tilkøbsmulighed, når man booker via Booking.com.