MeetDenmark logo
MDK Folk der taler

Bæredygtighedskommunikation for erhvervs- og mødeturismevirksomheder

Foto: Travis Lacy LABAN Stories

Forløb med fokus på Bæredygtighedskommunikation

At kommunikere om bæredygtighed kan være en udfordring og balancegang. Der er regler som skal overholdes, så man ikke kan beskyldes for ’green washing’. Derfor holder nogle virksomheder sig tilbage, og får ikke fortalt kunder og samarbejdspartnere om de bæredygtighedstiltag, de faktisk laver. 

MeetDenmarks indsats har haft til formål at udvikle viden og kompetencer hos danske erhvervsturismevirksomheder mhp. at styrke kommunikationen af deres bæredygtighedstiltag; både internt og eksternt.  

Med udgangspunkt i en konkret kommunikationsudfordring på bæredygtighedsområdet har virksomhederne fået rådgivning til at udvikle en minikommunikationsplan, der samtidig kan fungere som skabelon den deres fremtidige bæredygtighedskommunikation.  
 
Indsatsen har bestået af forløb for tyve virksomheder, hvor kommunikationsrådgivere har arbejdet med virksomhederne på en konkret og implementerbar løsning, der viser, hvordan bæredygtighedstiltag kan kommunikeres uden at bryde reglerne for greenwashing og samtidig have et budskab, der går klart igennem.

Gennem forløbene har de deltagende virksomhed fået:   

  • En individuel minikommunikationsplan der afhjælper en konkret kommunikationsudfordring. 
  • Individuel 1:1 rådgivning. 
  • Netværksaktiviteter med virksomheder med lignende udfordringer. 
  • Metode og værktøjer til at gennemføre andre tiltag vedr. bæredygtighedskommunikation efter endt forløb 

Forløbet har resulteret i en Kommunikationsguide du kan ser her 
 
Forløbet er afsluttet. 

Indsatsen er en del af Partnerskab for Bæredygtig Turismeudvikling som støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse. Læs mere om partnerskabet her