Brugdinby

Ny kampagne: Københavnerne skal bruge deres by og holde gang i hovedstadens udbud af oplevelser

26.5.2020
Foto: Wonderful Copenhagen

Normalt står både københavnere og turister i kø til de mange oplevelser i byen, hvad end det er restauranter, butikker, museer, attraktioner mm. Men efter corona-krisens nedlukning, hvor omsætningen helt eller delvist har været forsvundet, er mange virksomheder nu i færd med at åbne igen.

I første omgang primært for de lokale, da turismen, som er ekstremt hårdt ramt af corona-krisen, først vil blive genetableret gradvist.

Derfor er der nu særligt fokus på, at de lokales forbrug skal bidrage til at holde gang i de mange virksomheder, som udgør hovedstadens oplevelsesudbud, mens turismen kommer i gang igen.

Det er Wonderful Copenhagen sammen med Copenhagen Visitor Service under Københavns Kommune, der står bag den nye kampagne #BrugDinBy – den har brug for dig. Formålet er at øge københavnernes fokus på, at der i takt med genåbningen er en lang række oplevelser i deres by, som venter på dem, og at de mange restauranter, butikker, kulturinstitutioner mm. nu har mere brug for de lokale kunder end nogensinde før.

”Under normale omstændigheder er turisterne med til at sikre, at hovedstaden har et stort udvalg af oplevelser, som vi alle nyder godt af. Det er afgørende for os alle, at vi også efter corona-krisen vil have en spændende by med et stort udvalg af oplevelser, ikke mindst i forhold til turismen. Derfor opfordrer vi med den her kampagne til, at vi alle sammen går ud og bruger vores by, nu hvor den har så stort brug for os,” siger Tine Kastrup-Misir, kommunikations- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen.

Kendte kokke i fuld gang

Kampagnen kører i første omgang på sociale medier under hashtagget #BrugDinBy og med tagline: den har brug for dig. Kampagnen lægger op til, at man både kan dele sine egne oplevelser rundt i byen, eller oplevelser i København man har savnet under nedlukningen, til inspiration for andre – eller fortælle om de oplevelser, man selv udbyder.

Ud over lokales opslag har flere af hovedstadens kendte kokke og madpersonligheder i løbet af kampagnens første dage delt en række anbefalinger på Instagram, bl.a. Claus Meyer, restauratør Christian Puglisi, Mikkel Bjergsø, der står bag Mikkeller, og Frederik Bille Brahne, som står bag bl.a. Apollo bar & kantine på Charlottenborg samt Kafeteria på Statens Museum Kunst.

Ud over de lokales og aktørernes egne opslag med #BrugDinBy skal sponserede videoer på både Instagram, Facebook og Youtube sikre, at budskabet når bredt ud til både borgere og udbydere af oplevelser i hovedstaden.

I kampagnens næste skridt bliver budskabet #BrugDinBy – den har brug for dig endvidere foldet ud i byens rum med plakater – eks. ved busstopsteder, mens kampagnen vil fortsætte ad flere omgange den kommende tid.

Eksempel på video fra kampagnen

Kickstart toolkit

Få hjælp og inspiration til digital markedsføring, der kan kickstarte din forretning efter coronanedlukningen. Vi har samlet materiale fra aktuelle kampagner, så du nemt selv kan komme i gang.

Brugdinby
Foto: Wonderful Copenhagen