Gå til indhold
Copenhagen - World Capital of Architecture 2023

Copenhagen is for you...

Foto: Daniel Rasmussen

 

Vi har forsøgt at gøre det nemt for dig at blive en del af den internationale markedsføring omkring UNESCO-UIA World Capital of Architecture. Derfor har vi udviklet en international brandfortælling og et kampagnekoncept, inkl. toolbox og guidelines, som du nemt kan aktivere i eget regi.

Kampagneinformation

  • Markeder: Sverige, Norge, Tyskland, Storbritannien, Italien, Frankrig og USA. 
     
  • Aktiv: Pressebearbejdning i maj-december 2022 og løbende i 2023. Digital kampagne med to større bursts i jan-februar og april-maj 2023. Always On spor på Social i hele 2023.
     
  • Målgrupper: B2C: Kulturturister (+30) med fokus på især kultur, arkitektur, design, bæredygtighed og bymiljøer. B2B: Erhvervsrejsende og delegerende. International presse (både B2C og B2B).
     
  • Platforme: Instagram, Facebook, Google Adwords, displayannoncering, website, nyhedsbreve samt medie- og influencersamarbejder.
     
  • Logoer: Har du spørgsmål ift. brugen af UNESCO-UIA World Capital of Architecture COPENHAGEN 2023 navnetrækket så skriv til os via amb@woco.dk
     
  • Fortælling: 'Copenhagen is for you...' er et internationalt kampagnekoncept, der kommunikerer fortællingen om en begivenhedsrig by, som altid er et besøg værd. En by, der hører til blandt verdens førende inden for bæredygtige løsninger og demokratisk arkitektur & design, og som byder på høj livskvalitet, stærk cykelkultur, spændende kulturarv og meget mere.
Verdensarkitekturår i København i 2023
Daniel Rasmussen

Kampagnekoncept, guidelines og værktøjskasse

'Copenhagen is for you...' er overliggeren på den mere lokale ’Copenhagen in Common’-fortælling, udviklet af Københavns Kommune ifm. verdensarkitekturåret. Den folder begivenhedsåret yderligere ud over for et internationalt publikum og rummer bl.a. et manifest, en toolbox og guidelines, som du som aktør kan tappe ind i - helt gratis - og bruge i din egen markedsføring - så vi sammen kan sætte turbo på markedsføringen i udlandet. Læs mere lige her

Copenhagen - World Capital of Architecture
Daniel Rasmussen

Webinar (6/12): Int. markedsføring af World Capital of Architecture

Gik du glip af tidligere afholdte informationsmøder om emnet, eller trænger du til en opdatering, så deltag i webinaret den 6. december 2022, kl. 09:00-09:45. Her kan du høre mere om hvordan dels Wonderful Copenhagen, dels du som lokal aktør kan anvende arkitekturfortællingen i egen international markedsføring og kommunikation. Tilmeld dig her

Verdensarkitekturår i København i 2023
Giuseppe Liverino

Arkitektur presse kit - udenlandske medier

Pressematerialer om World Capital of Architecture 2023 skræddersyet til den internationale presse finder du i pressekittet lige her

Verdensarkitekturår i København i 2023
Daniel Rasmussen

Billedmaterialer i Copenhagen Media Center

I Wonderful Copenhagens mediecenter finder du både billeder og videoer fra hovedstadsregionen. Til markedsføring af destinationen og verdensarkitekturåret hent materialer lige her. Mediecenteret opdateres løbende og regler og vilkår fremgår på siden.

Verdensarkitekturår i København i 2023
Glass Stack 2 (detail), 2020 © Sean Scully. Photo v Jens Lindhe

Copenhagen in Common - det officielle program

Verdensarkitekturårets officielle program, Copenhagen in Common, rummer et væld af spændende events og aktiviteter i hovedstadsområdet i hele 2023. Læs mere om mulighederne for selv at blive partner i programmet og få et overblik over programindholdet lige her (programmet opdateres løbende).

Jakob Holmqvist Larsen
Jakob Holmqvist Larsen

WCA på Social - gode råd om tagging mm.

Vi samler al international kommunikation om verdensarkitekturåret – World Capital of Architecture – under de samme hashtags på de sociale medier for at skabe sammenhængskraft i fortællingen og give arrangører og besøgende et sted, hvor de kan orientere sig og hente inspiration. Læs mere her.

Verdensarkitekturår i København i 2023
Dansk Erhverv

Se Dansk Erhvervs / WoCos november webinar om int. markedsføring af WCA

Se november måneds webinar om den internationale markedsføring af verdensarkitekturåret og få inspiration til muligt engagement. Til webinaret fortalte bl.a. Teknik- og Miljøborgmester Line Barfod om planerne for året og hvilke styrkepositioner hun ser i København, mens lokale aktører gav et bud på egen aktivering. Se webinaret online her

Anne Marie Barsøe AMB

Senior Manager - International PR & Communication

amb@woco.dk

Mobil:+45 61 41 09 19

Get Social: